Vše je připraveno a vyzkoušeno, začínáme vrtat do vagonu.
Zde mám připravený koncový vagon, který z výroby nemá na jedné straně připravené dírky pro osazení madel. Karoserii vagonu jsem oddělil od spodku vozu s vnitřním vybavením. Tím, že budu vrtat do rozebrané bočnice nedojde k tomu, že případné plastové třísky zůstanou uvnitř vozu, současně mi to dává možnost kontrolovat vrták i uvnitř bočnice a následně zevnitř zalepit madla. Stejně tak, jako jsou zevnitř zalepena madla z výroby na koncích krajních vozů.
|
Zadní strana šablony. Touto stranou přijde šablona přiložit do dveřního otvoru.
|
Přední strana šablony. Touto stranou bude šablona po přiložení orientována směrem k nám.
|
Takto vypadá přiložená šablona. Zde pro demontraci přidržuji jen ukazováčkem pravé ruky. Zkontrolujeme, zda šablona je umístěna přesně uvnitř dveřního otvoru a ...
|
... najdeme si co nejjistější a nejpohodlnější úchop, který nám umožní navrtat včechny čtyři díry naráz. Zde už šablonu definitivně svírám shora palcem a zespodu ukazováčkem levé ruky. Pravou rukou budu vrtat.
|
Detail úchopu a nasazení vrtáku.
|
|
|
|
Postupně navrtáme všechny čtyři díry. Stačí naznačit do hloubky jen několik desetin milimetru.
Videoukázku k tomuto postupu najdete v článku : "Vrtací šablona - video - část 05".
|
Zde je vidět výsledek. Dírky naznačené jen několika otáčkami do malé hloubky. I z obrázku je patrné, že plast použitý na karoserii vagonu je poměrně měkký a vrtá se velice dobře.
|
Trčící plastové špony smeteme prstem a postupně - již bez šablony - provrtáme všechny díry skrz bočnici skříně.
Videoukázku k tomuto postupu najdete v článku : "Vrtací šablona - video - část 05".
|
Hotovo, vyvrtáno.
|
Detailní pohled a kontrola. Je vidět, že díry pro madla jsou nejen ve správné výšce (podle továrně osazených krajních madel) a ve správné rozteči (podle délky dodaných doplňkových továrních madel), ale i ve správném odsupu od okrajů nástupních dveří (jako u továrně osazených krajních madel).
|
Detailní pohled dovnitř vozové skříně. Zde je vidět, vyvrtané díry z druhé strany. Zadní spodní díra vychází pod přepážku vozu. Zadní horní díra vychází dovnitř mezi přepážku a zasklení. Na některých vozech ale vyšla i přímo do přepážky, tedy ji nešlo provrtat skrz.
|
Začínám usazovat první madlo, které ...
|
... je již na svém místě.
Videoukázku k tomuto postupu najdete v článku : "Vrtací šablona - video - část 05".
|
|
|
|
|
Pečlivá kontrola usazení z několika směrů ...
|
... a můžeme doplnit i druhé madlo.
|
Pohled z jiné strany.
|
Pro přilepení madel je možné použít buď kvalitní sekundové nebo kvalitní rozpouštědlové lepidlo. Zde na obrázku superřídké sekundové lepidlo Flash (nyní pod značkou Bolt) a lepidlo Revell na plastikové stavebnice na bázi tvrzeného polystyrenu.
V dalším pokračování si povíme, jak zužitkovat zbytek šablony, především kovové "dvojky".
|