Tipy a triky

Vrtáme do vagonu - část 03

Vrtací šablona
V tomto článku vyvrtáme díry do skříně vozu a osadíme madla.


Vše je připraveno a vyzkoušeno, začínáme vrtat do vagonu.

Vagon

Zde mám připravený koncový vagon, který z výroby nemá na jedné straně připravené dírky pro osazení madel. Karoserii vagonu jsem oddělil od spodku vozu s vnitřním vybavením. Tím, že budu vrtat do rozebrané bočnice nedojde k tomu, že případné plastové třísky zůstanou uvnitř vozu, současně mi to dává možnost kontrolovat vrták i uvnitř bočnice a následně zevnitř zalepit madla. Stejně tak, jako jsou zevnitř zalepena madla z výroby na koncích krajních vozů.

Vagon

Zadní strana šablony. Touto stranou přijde šablona přiložit do dveřního otvoru.

Vagon

Přední strana šablony. Touto stranou bude šablona po přiložení orientována směrem k nám.

Vagon

Takto vypadá přiložená šablona. Zde pro demontraci přidržuji jen ukazováčkem pravé ruky. Zkontrolujeme, zda šablona je umístěna přesně uvnitř dveřního otvoru a ...

Vagon

... najdeme si co nejjistější a nejpohodlnější úchop, který nám umožní navrtat včechny čtyři díry naráz. Zde už šablonu definitivně svírám shora palcem a zespodu ukazováčkem levé ruky. Pravou rukou budu vrtat.

Vrtání

Detail úchopu a nasazení vrtáku.

Vrtání


Vrtání


Vrtání


Vrtání

Postupně navrtáme všechny čtyři díry. Stačí naznačit do hloubky jen několik desetin milimetru.

Videoukázku k tomuto postupu najdete v článku : "Vrtací šablona - video - část 05".

Vrtání

Zde je vidět výsledek. Dírky naznačené jen několika otáčkami do malé hloubky. I z obrázku je patrné, že plast použitý na karoserii vagonu je poměrně měkký a vrtá se velice dobře.

Vrtání

Trčící plastové špony smeteme prstem a postupně - již bez šablony - provrtáme všechny díry skrz bočnici skříně.

Videoukázku k tomuto postupu najdete v článku : "Vrtací šablona - video - část 05".

Vyvrtáno

Hotovo, vyvrtáno.

Vyvrtáno

Detailní pohled a kontrola. Je vidět, že díry pro madla jsou nejen ve správné výšce (podle továrně osazených krajních madel) a ve správné rozteči (podle délky dodaných doplňkových továrních madel), ale i ve správném odsupu od okrajů nástupních dveří (jako u továrně osazených krajních madel).

Vyvrtáno

Detailní pohled dovnitř vozové skříně. Zde je vidět, vyvrtané díry z druhé strany. Zadní spodní díra vychází pod přepážku vozu. Zadní horní díra vychází dovnitř mezi přepážku a zasklení. Na některých vozech ale vyšla i přímo do přepážky, tedy ji nešlo provrtat skrz.

Osazení madel

Začínám usazovat první madlo, které ...

Osazení madel

... je již na svém místě.

Videoukázku k tomuto postupu najdete v článku : "Vrtací šablona - video - část 05".

Osazení madel


Osazení madel


Osazení madel


Osazení madel


Osazení madel

Pečlivá kontrola usazení z několika směrů ...

Osazení madel

... a můžeme doplnit i druhé madlo.

Osazení madel

Pohled z jiné strany.

Osazení madel

Pro přilepení madel je možné použít buď kvalitní sekundové nebo kvalitní rozpouštědlové lepidlo. Zde na obrázku superřídké sekundové lepidlo Flash (nyní pod značkou Bolt) a lepidlo Revell na plastikové stavebnice na bázi tvrzeného polystyrenu.

V dalším pokračování si povíme, jak zužitkovat zbytek šablony, především kovové "dvojky".


| Autor: Železniční modely | Vydáno dne 21. 10. 2012 | 3598 přečtení | Informační e-mailVytisknout článek
Hlavní menu
Vyhledávání

Vyhledat text

Externí odkazy
Novinky
29.10.2012: Vrtací šablona HO Bp
Vrtací šablona k dispozici na e-shopu. Všechny související články zkompletovány.

01.10.2012: Nový e-shop spuštěn
Nyní je již možné objednávat prostřednictvním nového e-shopu.

02.06.2012: Kolejová váha TT opět k dispozici
Od teď je možné opět objednávat Kolejovou váhu v měřítku TT.

20.02.2012: Nefunkční e-shop
Vzhledem k změně na hostingovém serveru došlo k nefunkčnosti e-shopu. Do doby zprovoznění nové aplikace objednávejte prosím prostřednictvím e-mailu.

06.02.2012: Norimberk 2012
Krátká reportáž a fotogalerie z veletrhu v Norimberku.

20.11.2011: Nádražní záchodky Litovel
Nový model ve velikosti HO je k dispozici. Pozor, počet kusů první předvánoční série je omezený.

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server